Νέος ΚΟΚby Sergios
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης δήλωσε σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή Ακραίως στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι στις 3 Δεκεμβρίου 2017 ότι «αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να αποσυνδέσουμε στην σκέψη του κόσμου, της κοινωνίας μας τα πρόστιμα με την οδική συμπεριφορά, να καταλάβουμε όλοι μας […] ποιες είναι οι συνέπειες από το πετάξεις το τσιγάρο, από το να παρκάρεις παράνομα στη ράμπα των ατόμων με αναπηρία». Δήλωσε επίσης ότι «πρέπει να κωδικοποιήσουμε τις παραβάσεις του ΚΟΚ, να μειωθούν τα πρόστιμα» γιατί «ο τροχονόμος όταν σταματάει έναν άνθρωπο που παίρνει πεντακόσια ευρώ δεν μπορεί να του βάλει πρόστιμο χίλια πεντακόσια» .
Πώς επιδιώκει να το πετύχει αυτό;
Το πρώτο με την επιβολή νέων προστίμων. Το δεύτερο με τη μείωση κατά 50% των υφιστάμενων προστίμων με παράλληλη κατάργηση της έκπτωσης κατά 50% σε περίπτωση πληρωμής του εντός δέκα ημερών από τη βεβαίωση της παράβασης ή με άλλα λόγια με την παγίωση του ήδη υφιστάμενου προστίμου όπως αυτός διαμορφωνόταν μετά την έκπτωση.
Έτσι, ενώ με τον προγενέστερο νόμο το πρόστιμο για π.χ. την οδήγηση μηχανής χωρίς κράνος ανερχόταν σε 350,00 € και σε περίπτωση που καταβαλλόταν εντός δέκα ημερών σε 175,00 € με αποτέλεσμα (κατά δήλωση του Υπουργού) ο τροχονόμος να αισθανόταν άσχημα και τελικώς να μην το βεβαίωνε, με το σημερινό νόμο, το πρόστιμο θα ανέρχεται απευθείας σε 175,00 €. Έτσι και ο τροχονόμος δεν θα αισθάνεται άσχημα να βεβαιώνει «ακριβές» παραβάσεις, και ο παραβάτης θα έχει μεγαλύτερη χρονική ευχέρεια να καταβάλει το πρόστιμο. Αυτοί μάλιστα που θα δηλώνουν μεγαλύτερα εισοδήματα θα καταβάλουν ακόμα μεγαλύτερο πρόστιμο. Με άλλα δηλαδή λόγια, ο νέος ΚΟΚ δίνει σε όλους τη δυνατότητα να … πληρώνουν τα πρόστιμα και στους πλούσιους (όπως και με όποια κριτήρια και εισοδηματικά όρια ορίζονται αυτοί) και στους φτωχούς.
Κατά τα άλλα, η αλλαγή έγινε για «παιδευτικούς» και όχι για εισπρακτικούς λόγους …
Βέβαια, αν πράγματι το ενδιαφέρον ήταν να εκπαιδευτεί ο οδηγός, το Υπουργείο αντί να μειώνει το πρόστιμο (και άρα να κάνει πιο εύκολο στον τροχονόμο να το επιβάλει!!) θα μπορούσε να προβλέψει εναλλακτικά μέτρα, όπως:
1. Να δίνει τη δυνατότητα ή ακόμα και να επιβάλει στον οδηγό και τον συνοδηγό μηχανής που καταλαμβάνεται να οδηγεί ή να επιβαίνει σε αυτή, αντί για πρόστιμο να αγοράσει κράνος κάποιας ελάχιστης αξίας.
2. Να δίνει τη δυνατότητα ή ακόμα και να επιβάλει στον οδηγό που προβαίνει σε σοβαρές παραβάσεις (κόκκινο, στοπ, υπερβολική ταχύτητα) να παρακολουθήσει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης.
Διαφορετικά, με μόνη την «απειλή» του προστίμου δεν θα αλλάξει τίποτα. Άλλωστε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής το Νοέμβριο του 2017 βεβαιώθηκαν 20.448 παραβάσεις εκ των οποίων 670 σε βαθμό πλημμελήματος (μεταξύ αυτών 482 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, εκ των οποίων 49 σε βαθμό πλημμελήματος, 2.079 ορίου ταχύτητας, 309 ερυθρού σηματοδότη, 659 για χρήση κινητού τηλεφώνου, 222 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και 809 για μη χρήση κράνους), είναι δε προφανές ότι αυτές που δεν βεβαιώθηκαν ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες άλλες. Άραγε όλοι αυτοί ήταν … «πλούσιοι» που αδιαφορούν για τα πρόστιμα;
Είναι προφανές ότι αν δεν αλλάξει το σύστημα εκπαίδευσης, όπως έχουμε αναλυτικά εκθέσει σε άλλο άρθρο μας, δεν θα γίνει τίποτα. Γιατί βέβαια, αν και είναι γνωστό ότι η πιο απλή λύση για να μην πληρώσει κάποιος πρόστιμο για την όποια παράβαση, είναι απλά να … μην υποπέσει σε αυτή, η συνειδητοποίηση αυτή απαιτεί και την κατάλληλη και πραγματική εκπαίδευση.
Δείτε το άρθρο στο autoholix.com